söndag 5 december 2010

Julkänslor på våren

Hejsan på er, Sillen här! Får man kalla sig själv för ett sånt smeknamn? Låter kanske fånigt? 

Hejsan på er, Sylvia här!
Carro-Barro började skriva om julen så jag tänkte tillägga lite saker om hur våra julkänslor kom redan i våras.
Jag och Carro vi sjunger alltid, och OM orden inte kommer ut som sång, så kommer dem ut i någon rolig dialekt. Utan att tänka på det så blir det så när vi är med varandra...
Hur som helst... Så i våras satt vi inne på mitt rum och sjöng. När alla var som tröttast på allt som hade med jul att göra så sjöng vi jullåtar. Men vi kände oss lite töntiga som satt och sjöng om julen, för det är som en norm att man inte får sjunga om julen när den är över, då ska man längta efter sommaren, inte sant?
Så vi tog jullåtar och skrev om texten så det blev vårlåtar istället. Detta har vi alltså spelat in och jag funderar starkt på att lägga upp ett av våra underverk här på bloggen. Vad tycks?
Och i början på november (Det kan inte ha varit oktober väll?) så börja vi sjunga jullåtar igen. Man kan verkligen inte tröttna på dem...

Tack för mig!
Sillen !  Sylvia !

4 kommentarer:

  1. va komer ni ifrån?

    SvaraRadera
  2. Mer om jultomten!(:

    SvaraRadera
  3. sv: Tja Joel, kul att du hittat hit. Jo vi kommer från en liten västkustk stad. //Sylvia

    SvaraRadera